„Rozbieramy” kask Sparco Club J1 Carbon

„Rozbieramy” kask Sparco Club J1 Carbon

„Rozbieramy” kask Sparco Club J1 Carbon

„Rozbieramy” to seria wpisów dotycząca ubioru zawodników motorsportu, którą zapoczątkowaliśmy w 2015 roku w drukowanej wersji magazynu WRC.

Na łamach bloga, postanowiliśmy rozłożyć na części pierwsze, nie zawodnika, a kask Sparco Club J1 Carbon. To edycja limitowana pokryta malowaniami, które imitują carbon. Seria ta niedawno pojawiła się na naszych wirtualnych, jak i salonowych półkach, wraz z popularnym kaskiem zamkniętym Sparco Club X1, również w wersji carbon look. Produkt ten został wykonany specjalnie dla nas. Wieloletnia współpraca ze Sparco umożliwia nam realizować niestandardowe, indywidualne projekty. Zdjęcia nie oddają w pełni jego niestandardowego designu, ponieważ ciężko jest uchwycić połyskujące wzory w stylu carbonu. Kask wykonano solidnie, jeśli bierzemy pod uwagę tę półkę cenową. Skorupa posiada gładką powierzchnię, bez bruzd, które potrafią występować w kaskach innych producentów z powodu słabej jakości wykonania odlewu w formierzu. Spasowanie elementów współgra ze sobą i podczas zakładania Cluba na głowę, nie słychać żadnych zgrzytów. Nowa wersja kasku Sparco Club J1 to nie tylko unikatowy design. Sparco zastosowało lifting kasku, a wszystkie różnice przedstawimy poniżej.

Największym HIT-em i zarazem zaskoczeniem, było dla nas odkrycie okularowego wizjera, który wychodzi spod skorupy kasku. Funkcjonalność tego elementu zaskoczy każdego!WizjerStandardowa wersja kasku posiada jednolitą strukturę wyściółki. W carobonowym Clubie dołożono dodatkową warstwę przy policzkach od wewnętrznej strony skorupy, pokrytą materiałową siatką w kształcie plastrów miodu. Producent zastosował tę zmianę w celu lepszego dopasowania kasku w okolicach twarzy, zapobiegając tym samym odkształceniom.
Boki wysciółkaPod wyściółką znajduje się czarny styropian, słynny ze swojego występowania w większości kasków.
styropian1Elementy rozbieralne kasku to daszek, poduszki policzkowe oraz wyciągana „czapeczka” przypinana na plastikowe klipsy, oraz rzepy.

wysciolka2wysciolka

Kask Sparco posiada standardowe zapięcie podbródkowe, czyli zatrzask wraz z kilkoma ząbkami. Pasek wykończono materiałem obszytym skórą.

 

zapiecie

Sparco Club J1 Carbon posiada homologację drogową ECE uznawaną w ponad 50 krajach na świecie. Kasku tego można używać w amatorskich zawodach motorsportowych niewymagających homologacji FIA takich jak KJS, Track Days i innych. Kask tego typu to również dobra propozycja dla użytkowników jednośladów, zapewniająca podstawową ochronę głowy.