Zmiany w fotelach Sparco 2020!

Zmiany w fotelach Sparco 2020!

Zmiany w fotelach Sparco 2020!

W związku z publikacją nowego katalogu Sparco wprowadzono wiele nowości, jedną z najważniejszych dla nas w tym roku to duża przebudowa działu foteli. Chcielibyśmy w kilku słowach opisać tegoroczne zmiany.

Najlepiej obrazuje je tabelka poniżej, która określa jakie fotele żegnają się z ofertą Sparco, co zobaczymy nowego oraz który nowy fotel zastępuje dotychczasowy. Niestety wiele zmian jest na zasadzie jeden do jednego, więc warto je krótko omówić:

Sparco QRT Nowość

W powyższej tabelce Sparco pominęło fotele rurkowe, czyli serię Sprint. Tutaj na szczęście zmian nie ma – dalej produkowane są 2 wersje – standardowa i większa „L”, oba modele w trzech podstawowych kolorach oraz dodatkowo standardowa wielkość fotela w skaju.

Bez zmian pozostawiono kolejny w kategorii od najtańszego model Grid (około 1800 zł), ale wzbogacono ofertę o ten sam model ale w Skaju!

Dalej mamy popularny REV, który często wybierany przez klientów ze względu na stosunkowo niską cenę, ale równie często po konsultacji z nami wymieniany jest na inny model Sparco:) Dlaczego? Rev to mały fotel, którego skorupa podejdzie albo bardzo szczupłemu mężczyźnie, nastolatkowi czy kobiecie niż w miarę atletycznie zbudowanemu facetowi. Dlatego Sparco wprowadziło kilka sezonów temu model Rev II, który dalej w dobrej cenie oferował nam już nieco szersze i wyższe siedzisko. No i w tym roku oba modele wypadły z katalogu 🙂

Rev został zastąpiony nowocześniejszym Rev QRT, Rev II nie ma natomiast dokładnego odpowiednika, Sparco wskazuje tutaj na nowy model Evo XL, o którym za chwilę.

Wspomniany wyżej QRT to nowa seria foteli, której początki sięgają roku 2018, kiedy to zaprezentowano pierwsze modele pod tą nazwą. Generalnie, jak zawsze w motorsporcie chodzi o walkę z wagą, fotele QRT sukcesywnie są „odchudzane” przy zachowaniu dotychczasowej wytrzymałości. Aktualny katalog prawdopodobnie zakończy już proces zmian, aktualnie już każdy odlewany (ale nie carbonowy) fotel Sparco wykonany jest już pod tym brandem.

Wracając do nowości – kolejna flagowa seria Sparco – Evo również doczekała się zmian. W skład serii wchodzi – najmniejszy fotel, po prosu Evo QRT (dostępny też w skaju), Evo QRT L (dotychczas Evo II), czyli nieco poszerzona wersja Evo oraz wspomniany dwa akapity temu Evo QRT XL, który jest i szerszy i wyższy niż poprzednie dwa fotele. Evo XL to powrót fotela do stawki, ponieważ fotel ten wcześniej znany pod nazwą Evo III zniknął ku niezadowoleniu klientów z oferty Sparco na 3 sezony.

Kolejny na liście jest fotel Pro 2000, z charakterystycznymi poduszkami lędźwiowymi na plecach. Dotychczas dostępny w 2 wersjach – standardowej i L, aktualnie w jednym rozmiarze. Wydaje się, że producent chciał dać nam bardziej uniwersalny model, ponieważ wymiarami jest on zbliżony do dawnej wersji L, dodatkowo zachowując wysokość samego fotela, podniesiono wysokość przelotek, dzięki czemu będzie mógł służyć również wyższym zawodnikom.

Ujednolicono również bestsellerową serię Pro ADV – fotel dotychczas dostępny w wersji standard i „400” z węższymi „uszami” łatwiej chowającymi się w gąszczu klatki bezpieczeństwa, zastąpiony jednym fotelem – Pro ADV (a jakże) QRT. Uszy w tym fotelu „wyśrodkowano” w stosunku do poprzednich dwóch, a więc dla kompromisu – i zostawiono sporą przestrzeń na głowę w kasku i zachowano sporo przestrzeni na zewnątrz.

Ostatni na liście fotele serii Ergo żegnam z mieszanymi uczuciami. Fotel z jednej strony rewolucyjny (pamiętacie odkręcane uszy) z drugiej strony nie dla każdego. W wielu wypadkach ratował skórę sprzedawcom, ponieważ dość duże siedzisko i wysoko usytuowane „uszy” pomagały w doborze osobom albo większym w pasie albo wysokim. Dwa modele o dużej różnicy w wielkości zastępuje jeden fotel o mocno ukierunkowanej nazwie Pilot QRT. Wkrótce przekonamy się na ile będzie to trafiona zmiana.